Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Biuro

Subwencja z PFR

3 minuty czytania.

Rozpoczął się proces rozliczania subwencji finansowych otrzymanych w ramach Tarczy Finansowej 1️⃣.0️⃣ z Polskiego Funduszu Rozwoju.

Banki przygotowały wstępne oświadczenia z propozycją rozliczenia subwencji, które dostępne będą wyłącznie na platformach elektronicznych banków - nie będzie można dokonać rozliczenia w formie papierowej. 

Formularze w wersji edytowalnej będą dostępne przez 10 dni roboczych od dnia, w którym minął rok od otrzymania subwencji. Jest to jednocześnie ostateczny termin na złożenie oświadczenia o rozliczeniu subwencji - przekroczenie terminu będzie skutkowało zwrotem otrzymanej kwoty w całości. Należy zapoznać się z danymi zaproponowanymi przez bank, zwieryfikować je. Jeśli jakieś dane się nie zgadzają, np. poziom redukcji zatrudnienia, czy liczba pracowników, należy dane te potwierdzić w odpowiednim Urzędzie - w przypadku zatrudnienia w ZUS - a następnie skorygować przygotowane oświadczenie.

Po zapoznaniu się ze złożonym oświadczeniem Polski Fundusz Rozwoju w terminie 14 dni wyda ostateczną decyzję z umorzoną kwotą subwencji i informacjami odnośnie spłaty pozostałej części.

Przypominamy!
Kwota umorzonej subwencji stanowić będzie przychód, który należy opodatkować. Obecnie trwają prace w porozumieniu z UE, aby podobnie jak było w przypadku mikropożyczek, subwencja stanowiła przychód niepodlegający opodatkowaniu.